duminică, 9 februarie 2014

Ce îi face pe oameni să se îndepărteze?

Asta e una din întrebările la care mi-ar face mare plăcere să am un răspuns. Avem o viață plină de relații: de familie, de prietenie, de iubire. Nu cred că e om să nu le fi trăit pe toate, așa cum nu cred că e om să nu fi pierdut cel puțin o parte dintr-una. Și atunci mă gândesc, după ani de prietenie, de ce se rupe ceva? A fost prea mult sau nu a fost sincer? De ce sunt frați care nu își vorbesc cu anii? Au greșit părinții că nu i-au știut apropia, sau orgoliul personal al unuia, sau amândurora a fost prea mare? De ce se despart oameni, de ce se rup relații?

Cred că devenim din ce în ce mai pretențioși, mai perfecționiști, și atunci nimic nu ne mai mulțumește. Jobul e bun, dar puteam face mai mult decât să mă complac așa, nu mai e fata&băiatul de care m-am îndrăgostit, ce mă enervează mama... O frustrare firească aș zice, omenească, pentru oameni ambițioși care mereu își doresc mai mult. Și nu e nimic mai frumos decât să ai un plan și să nu te oprești până nu l-ai realizat!

Până acum, la 25 de ani, mă pot declara norocoasă, căci motive să mă plâng nu prea am. Sunt sucită și în fiecare zi vreau altceva, mă întristează tot ce îmi propun și nu realizez, dar la finalul zilei, după o zi în care visez la cai verzi pe pereți, drag linie și zic că nici așa nu-i rău.  Mă gândesc însă cu tristețe la prietenii care se rup (sper să nu experimentez), la familii care se dezbină (sper să nu experimentez) și la relații care eșuează (sper să nu (mai) experimentez).


Cu bucurie mă gândesc că nu am pierdut nici o parte din nici o relație.  Bine, am pierdut...

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu