miercuri, 2 iulie 2014

Cum să îţi placă o ţară fără să o vezi vreodată?

Vi s-a întâmplat? Eu, de foarte mult timp, mi-am dorit să văd Belgia, ţara aia mică, aşa de mică şi are două limbi oficiale, una frumoasă, franceza şi una despre care se spune că e o englezo-germană vorbită cu gura plină de chipsuri: flamanda, adică. Dar nu pentru asta îmi doream să văd Belgia, ci, pentru că, acum foarte mult timp, am descoperit tenisul şi mai ales o jucătoare care era din...exact, Belgia. Şi uite aşa mi-am pus eu în cap şi-n suflet să pun piciorul pe pământul în care s-a născut cea pe care eu o numesc cea mai bună jucătoare de tenis din istorie.

Pe vremea când eram în liceu, profa mea de geogra era şi ghid la o agenţie de turism şi cu ea mi-am început eu călătoriile. Am văzut în grila lor Belgia-Olanda, ceva circuit şi am zis asta e, acum văd Belgia. Nu a fost să fie, nu s-au strâns suficienţi omuleţi pentru a face grupa. A fost prima şi ultima tentativă.

Acum doi ani, prietena mea Sofia s-a mutat în Belgia. Şi nu mi-a trecut prin cap să o vizitez, eu tot întrebam când vii, când vii? Noroc că fata e deschisă la minte şi m-a chemat la ea. Şi uite aşa, în scurt timp, după foarte mult timp, voi pune piciorul în ţara aia mică, cu două limbi oficiale pe care nu mi-am dorit niciodată să o văd pentru frumuseţea ei, ci pentru că e ţara în care s-a născut ea: Kim Clijsters!

Ş-o să merg singură (ioai...), dar acolo mă vor aştepta 3 persoane pe care nu le-am văzut de prea mult timp şi o fetiţă mică, drăgălaşă pe care ochii mei au văzut-o doar în poze. Şi o să mănânc vafe şi ciocolată, şi o să beau bere multă că doar e tare bună, şi o să fiu în ţara în care mi-am dorit să ajung de mai bine de 10 ani, şi o să stau cu prieteni şi voi veni acasă să povestesc cu alţi prieteni experienţa mea! Unde mai pui că Belgia joacă şi la Campionatul Mondial şi sâmbătă văd sfertul cu belgieni, la terasă, în ţara lui Kim Clijsters. 
Dacă nu mă întorc, am văzut-o pe stradă şi am leşinat de bucurie.


2 comentarii:

  1. Vai ce frumoasa e Belgia!!!
    Nu stiu in ce oras vei merge, ca n-ai scris, dar sa nu cumva sa nu mergi la Bruges si la Ghent. Sunt superbe. Nici nu-ti trebuie decat o zi pentru Bruges si cateva ore pentru Ghent. Daca ajungi si la mare, la Oostende e si mai bine, iar Bruxelles-ul, well... nu-l rata nici pe el :P

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Vai, Tomata, sper sa ajung peste tot :)) prietena mea sta in Liege, sambata aterizez la Bruxelles si mi-a promis ca sambata Bruxelles scrie pe noi :) O sa incerc sa vizitez tot ce mi-ai recomandat, daca nu, nici o problema, am motiv sa ma intorc :)) P.S Mi s-a promis 1 day for Amsterdam :P

      Ștergere