marți, 26 august 2014

România tur II: Hunedoara

La Castelul Corvinilor din Hunedoara se prea poate să fi fost, dar bag seamă că eram foarte mică pentru că nu mai rețin absolut nimic. Și cum Cetatea de la Deva pe care tocmai o escaladasem e aproape, am zis că nu ar strica o oprire la castel.

Și nu mi-a părut rău. 25 de lei intrarea pentru adulți, 5 pentru studenți și elevi, timp nelimitat de plimbat prin curte, de intrat în odăile domnițelor și în închisoare, în turnurile de apărare și toate camerele disponibile. Foarte puțin recreată atmosferă din punctul meu de vedere, m-am așteptat la mai mult, dar frumusețea locului, aerul curat și proaspăt și minunăția de castel (foarte impresionant pe exterior) merită fiecare leu, fiecare kilometru și toată aglomerația până acolo. Fiecare încăpere are un afiș la intrare care povestește ce se întâmpla acolo și la ce era folosită odaia. Există audioguideuri pentru smartphone și tabletă, eu nu le-am folosit. Ce mi-a atras atenția și mi-a rămas clar întipărit în minte e povestea din imaginea de mai jos:


La ieșire, a fost un soare orbitor văzut prin picuri de ploaie deasă și rece. Am stat afară că doar ce poate fi mai frumos decât ploaia? J




Amatorii de suveniruri se pot delecta la tarabele din curtea castelului. Nu o să înțeleg niciodată de ce naiba la Castelul Corvinilor sau Huniazilor (tot nu m-am prins care e denumirea oficială) din Hunedoara se vând magneți de frigider cu Dracula și vederi cu Arsenie Boca... raportul a fost cam de 1 magnet de frigider cu Castelul, 4 cu Dracula...Mă gândesc că dacă merg la Bran găsesc suvenir cu Mamaia...


Cam aceeași poveste și la Alba Iulia, dar asta mâine!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu