joi, 5 martie 2015

Fotografii, cetăți, reportaj

L-am cunoscut pe Radu, cred, anul trecut prin aprilie cu ocazia unui eveniment. Mi s-a părut (și probabil și este) un tip extrem de liniștit, calculat, tăcut. Aflasem că e din București, mă așteptam să fie mai agitat, cum știm noi din provincie că sunt cei din capitală. Părea așa captivat în lumea fotografiei, nu prea lua parte la discuțiile de grup, ci ne ”spiona” și făcea tăcut fotografii.

De atunci, ne-am revăzut la diverse alte evenimente, conferințe, workshop-uri și chiar am avut ocazia, anul trecut, să particip la un workshop de fotografie ținut de el. Eu habar nu am să fac poze, nici măcar cameră foto nu am, deci vă dați seama ce pricepută sunt. Țin minte că la acel curs zicea ceva de fata entuziasmată din corporație și m-am regăsit. Adică văd ceva, pac repede poza, fără să stai să analizezi, să gândești, să cântărești lucrurile. Sunt lucruri care ne scapă, probabil din prea mult entuziasm, sau din lipsă de pregătire. Varianta a 2-a are pondere mare.

Zilele trecute, navigând pe domnul Facebook, am văzut că Radu are și pagină de FB. Sunt prietenă cu el, dar nu-i dădusem Like. Și am dat. Pagină foarte nouă, cred că atunci lansată. Și m-am dat ceva pe siteul lui, nu cel cu lanuldesecară, ci site-ul nou, radubadoiu.com. Și mi-a plăcut. Munca și ceea ce face o apreciam deja, mi-a făcut plăcere să-i răsfoiesc albumele de pe site.

În ziua imediat următoare am primit un comunicat de presă în care actor principal era Radu. Na zic, uite treabă. Și fetele de la agenția care îl reprezintă au anunțat un seminar de fotografie Reportage Session.

Reportage Session este un concept original al lui Radu,care se va axa pe vizite și reportaje foto la cetățile și bisericile fortificate de la Biertan - Richis - Moșna - Criț - Saschiz – Sighișoara.

 Mi-a plăcut citatul: Îmi doresc ca fiecare participant să înțeleagă, la finalul taberei, că apartul de fotografiat este un instrument și nimic mai mult. Vom face exerciții de exorcizare, sclavii tehnicii se vor elibera și vor învăța să stăpânească, să domine și să folosească fără milă aparatura. Vom defini în fiecare dimineață, aproape redundant, scopul actului fotografic? să-ți exprimi ideile, să fii creativ. să influențezi și să-i faci să vibreze pe cei care-ți privesc munca. :)

Prețul unui loc la Reportage Session este de 240 de euro şi include, pe lângă sesiunile de workshop zilnice: transport dus-întors Sibiu - Biertan, cazare trei nopți la Pensiunea Unglerus din Biertan, mese principale și gustări pe tot parcursul evenimentului.

Pentru doritori, înscrierile se fac la adresa de e-mail contact@prbeta.ro, în limita celor 10 locuri disponibile. Cred că va fi ceva tare frumos. 

Dacă nu v-am lămurit, sunt sigură că Radu vă stă la dispoziție!


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu