joi, 21 mai 2015

Brâncuși la Timișoara

Anul trecut (cred), m-am împrietenit cu două fete. Eram toate la un curs/workshop să  mai învățăm de astea cu piarul și promovarea, d-ale comunicării, adică. Noi să învățăm, nu să învătăm pe alții.

Aceste două fete (Delia și Ingrid) lucrează la Institutul Francez din Timișoara și mi-au atras atenția că acolo chiar se fac evenimente. Și le-am rugat atunci să mă țină la curent cu lista lor de evenimente. Anul acesta ne-am revăzut tot la o conferință/workshopuri, tot să le învățăm cu piarul și comunicarea și le-am reamintit să nu mă uite cu comunicatele de presă și lista de evenimente. Vă ziceam la început că acolo se organizează treburi multe, da? Ei, dacă nu mă credeți, în 3 zile am primit 2 comunicate de presă, deci fetele organizează și comunică pe bandă rulantă. Nefericirea face că nu pot ajunge la nici unul din ele, în weekend plec la prietena mea Ramona (vă povestesc după de o tradiție care durează de 12 ani), iar pe 26 mai am o zi de naștere și nu pot să lipsesc.


În perioada 26 mai – 18 iunie 2015, Institutul Francez din Timișoara (bd. C.D.Loga nr.46) găzduiește expoziția Avant Brâncuși [brɨnkuʃi], care prefigurează lumea formelor brâncușiene într-un melanj cultural româno-francez.
            ”Brâncuși este artist francez de origine română, cum se afirmă în spațiul cultural francez, sau este artist  român afirmat în atmosfera fertilă a începutului de secol XX din Paris?
            Artefacte din cultura populară românească, obiecte de lemn care și-au pierdut utilitatea, dar păstrează urma meșterului, șlefuite în zeci de ani de folosire,  sunt asamblate sau puse în situația de a prefigura lumea formelor brâncușiene, prin tehnica ready made”, argumentează artistul.
            Proiectul cultural ”Etnosculptura” se află la al patrulea eveniment public, după  expozițiile ”Înainte de Brâncuși” (Galeria Triade, 2013), ”10 Meșteri” (Filarmonica Banatul, 2014) și ”Mecanismele nedescoperite de Leonardo” (Galeria Pygmalion 2014).
            În spirit brâncușian, suportul lucrării face parte din compoziție și este creat din bârne de lemn salvate din cazarma Iosefina.  Artistul M.C.Donici a debutat expozițional în 1975, la Casa Studenților din Timișoara.
            Vernisajul va avea loc marți, 26 mai 2015, de la ora 19, la sediul Institutului Francez Timișoara și va fi subliniat de un recital de flaut al muzicianului Vlad Alecsandru Colar, cu piese din creația lui Dinu Lipatti și a compozitorului timișorean Gabriel Mălăncioiu.
Programul de vizitare a expoziției va fi următorul:
Luni – Vineri 10.00 – 20.00
Sâmbătă       10.00 – 14.00
Duminică       Închis

Așa zice comunicatul. Nu ajung la vernisaj, dar până în 18 iunie ajung eu. Zic să nu ratați!!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu